My Nuffy

Tuesday, January 18, 2011

Marble Cake Untuk MIL & Chocolate Cake Untuk Hubby.






Dah lama aku tak sentuh oven. Bahan-bahan pun dah banyak yang expired dah rasanya tapi ari tu entah macam mana tergerak pulak nak buat atas permintaan MIL yang teringin nak makan marble cake. Bila tanya pada hubby, dia pulak teringin nak makan chocolate cake. Dah tentulah kedua2 permintaan susah untuk aku tolak. Lagipun aku dah jumpa balik buku resepi aku tu. So tak ada alasan untuk mengatakan TIDAK.

Kedua-dua jenis kek ni aku guna adunan yang sama kemudian aku bahagikan kepada 2 bahagian. Satu aku campurkan dengan pes koko. Satu lagi aku cuma letakkan sedikit pes koko untuk jadikannya marble. Mintak maafla kalau bahasa aku ni tunggang langgang. Kalau jadi chef confirm orang tak layan. Hehe...

Kedua-dua jenis kek ni aku buat kat rumah mak aku, then esoknya dibawak bersama-sama ke JB untuk kudap-kudap. Tapi tak ke mana pun kudap-kudapnya. Memandangkan kek tu terletak cantik kat dalam bonet sudahnya bawak balik balik ke rumah.

Yang paling tak tahan, aku isi kek tu penuh-penuh kat dalam tuppaware tapi bila mase singgah kat Tesco mana entah, aku tengok kek 2 dah tinggal setengah. Aik laku jugak kek aku ni ye. Mungkin MIL aku dah makan dulu malam tu mase tengah bersembang dengan FIL. Tak sedar dah tinggal separuh gaknye. Kebetulan pulak mase tu aku dengan hubby dah masuk tidur awal. Hehe... Tak kisah pun sebab aku buat pun memang untuk my MIL and my hubby kan.

Esok Hubby nak kena pegi JB semula hantar my FIL. Mungkin kena operate. Entahla... Aduh kejap, baby aisy ni tendang perut mama diela...:-) SEjak demenjak ni aktif betul die. Dah dua malam jugak aku tak lena tidur dibuatnya. Pusing kiri salah... pusing kanan salah... Tambahan tidur atas katil bujang berdua dengan hubby, lagilah tak selesa nak kuak lentang. Hubby cadang nak bawak terus katil kelamin kat HCB tu kat kuarters tapi aku tak setuju. Nanti kalau nak duduk balik kat HCB tu macam mana? Takkan nak tidur atas toto kot? Nampak gayanya kenalah buat buget baru bulan depan.

Duit lagi.... Hmmm.




No comments:

++Jom Kita Tukar Link!++