My Nuffy

Sunday, January 30, 2011

Macam Bagus!

Syoknye kalau dapat manje-manje dengan hubby time-time camni... Tapi apakan daya, awal-awal pagi tadi lagi hubby dah bergegas pegi kerja. Hehe... Sempat aku pesan pada hubby tadi, kalau banjir.... balik! Sebab daripada semalam hujan tak berhenti-henti ni. Kalau dia bolehla nak naik bot balik... Viva kesayangan hamba tu? Huhu...

Tapi sebab utama kenapa aku berjaga pagi-pagi buta ni bukanlah nak membebel pasal hujan ke hape... Aku nak membebel pasal sikap kuang ajar sorang pempuan ni. Kisahnya begini...

Semalam hubby cuti... So kiteorang memang dah plan nak pegi Melaka nak shopping barang-barang baby sikit. Dari awal nak pegi tu lagi aku dah rase macam berat hati je tapi hubby nampak beria-ria benar nak pegi so ikutkan jelah. Hujan tak henti-henti pun salah satu sebab kenapa aku rase macam malas je nak pegi sebenarnya. Nasib baiklah ada kereta... kalau kena naik bas??? Haremmmmm aku nak pegi meredah kebasahan tu.

Mulanya cadang nak pegi sekitar Ayer Keroh je tapi hubby dah terlajak sampai ke MP.... Saje je kan!hehe.. Bila hubby park je kereta kat MP then kiteorang melangkah masuk... hujan pun turun dengan selebat-lebatnya. Memandangkan tak lama lagi perayaan tahun baru cina, so memang berduyun-duyun manusia kat situ tapi yang dicari tak ada kat situ. Pastu aku pun ajaklah hubby pegi DP pulak. Jauh jugak kiteorang berjalan sampailah kat satu tempat ni.

F.O.S! Macam bagus je! Huh... Cari punya cari, aku jumpa romper yang bergantung kat situ. Aku ingatkan itu jelah yang ade,  rupanya banyak lagi tapi disebabkan benda tu berlipat so aku tak perasan. Lagipun jauh sikit daripada tempat yang gantng-gantung tu. Pastu aku pun beralihla pegi kat tempat yang berlipat-lipat tu pulak... aku pun bantailah membelek-belek satu persatu baju kat situ. Yelah, dah die lipat habis semua... pastu tak ada pulak staff yang nak tolong carikan tu. Bestu camno?

Lepas tu datangla sorang pempuan ni... staff kat situ gak. Mula-mula die tegur hubby sebab hubby amik gambar kat dalam kedai tu. Ok finela.... memang mula-mula masuk kiteorang terus meluru je tak tengok signboard kat luar tu. Pastu yang buat aku HANGIN ya amat tu... aku ngah dok sibuk memilih lagi ni, die dok sibuk mengemas balik romper yang aku tengok tu. Habis semua dilipatnya balik dengan muka macam BANGSAT! Bila aku mintak tolong carikan saiz romper yang aku nak, die boleh buat muke TAIK dengan aku! Pastu dia langsung tak pandang muka aku masa cakap tu sambil tangan dia laju je dok mengemas romper yang aku tengok-tengok tu.

Kalau ikutkan hati, memang aku terus blah je dari situ. Aku tengok pun ader jugak beberapa customer yang dah blah. Mungkin terkena macam aku ni kot? Tapi aku tak blah lagi... aku tengok je gelagat die... Bila tengok aku buat tak reti je, dia pun suruh pulak sorang staff die ni layan aku pulak. Buat-buat tanya aku nak cari saiz apa. Ai, dari mula aku masuk tu takde sape pun nak tanya... takde sape pun nak layan... Mamat tu pun aku buat tak reti gak. Last-last mamat tu blah.

Dah selesai aku memilih... Aku pun pegila bayar. rupanya si BANGSAT ni chasier je... Tak taulah pulak kalau-kalau die ni manager tapi saje duduk kat chasier tu. Sekali lagi die dengan muka BANGSATnya, bagitau kiteorang yang hari Sabtu NO PLASTIC BAG. Ah ade aku kesah! Nasib baik memang sebelum tu memang kiteorang ade bawak plastik beg. Lepas amik resit aku terus blah. Tak hingin aku nak pandang muka BANGSAT die tu lama-lama. Pastu bila aku lalu kat area baju-baju orang dewasa, aku tengok elok je baju-baju tu bersepah macam baru lepas kena ribut taufan. Takder pulak staff yang mengemas aku tengok. HANGIN betul aku...

Kalau kau taknak orang dok kumbah-kumbah atau sepah-sepahkan baju-baju kat situ, sediakanlah contoh sebelah dia. Pastu staff kau tu sedialah berkhidmat untuk customer. Bukannya nak buat muka BANGSAT macam tu. Kau ingat aku masuk kat dalam kedai kau tu saje-saje? Kau ingat aku tak berduit ke nak beli baju kat kedai kau tu??? BODOH! Patutla tak ramai orang yang masuk kat F.O.S situ. Agaknya mue kena halau je kejenye.

Kesimpulannya satff kat situ memang kurang ajar! Tak reti nak layan customer dengan baik. Ni kira 2nd time aku pegi dan yang terakhir aku melangkah kaki kat situ. By the way, nama pempuan tu TANG BEE INN. FULLSTOP!




No comments:

++Jom Kita Tukar Link!++