My Nuffy

Saturday, January 22, 2011

Morning Guys!

Hmmm... Bangun pagi dengan perasaan yang malas sekali! Kejap lagi aku dengan mak nak balik kampung. Makcik aku heboh suruh kami balik sebab dia dah masak rendang ayam denak. Wah macam sedap je bunyinya. Hubbylah paling kecewa sebab tak dapat nak join sama balik kampung kali ni. Kepingin benar dia nak makan rendang makcik aku yang super power tu. Rendang hitamlah katakan...

Makcik aku ni memang dah lama berkecimpung dalam dunia masakan ni. Banyak kali jugak dia masuk pertandingan masak lemang kat tempat dia dan ada jugaklah dapat tempat. Dia jugak ada mengusahakan pembuatan roti canai segera yang dah pun diimport sampai ke luar negara. Pendek kata, dia ni memang rajin dan pandai mengintai peluang perniagaan.

Sesiapa saja yang datang atau balik ke kampung memang takkan menolak rendang makcik aku ni. Family aku adalah diantaranya..:-) Daripada mana dia belajar pun aku tak tahu. Anak dia, kak ita pun pandai jugak memasak tapi western punya. Samalah dengan aku. Pernah jugak testing masak masakan kampung atau masakan nogori tapi masih tak dapat menandingi kehebatan mak aku.

Hmm... bila pagi-pagi dah cerita pasal makan ni mulalah perut berkeroncong. Tak sabar nak balik kampung!




No comments:

++Jom Kita Tukar Link!++