My Nuffy

Wednesday, August 26, 2009

.:BeRbUkE di MaNe?:.




4 Ramadhan 1430h
25 0g0s 2009

alhamdulillah...
da 4 ari pose barula aku & beliau dapat berbuka pose bersama sama.
our 1st berbuka pose Ramadhan ni.
kat cni agak sukar untuk mencari tempat makan yang menarik.
fastfood apatah lagi.
jolokan pekan koboi memang sinonim dengan tempat ni walaupun sudah dinaiktaraf sebagai bandar.
aduhai.
nak uatcamner kan...
so beliau mencadangkan kiteorang berbuka pose kat Restoran Marybrown Senggamat
kiteorang sampai kat situ agak awal.
segan pulak nak dok kat dalam 2.
sempat plak merayap kat Gurdian jap.
dekat kul 7 kiteorang pun gerak masuk kat dalam Restoran Marybrown 2.
baru jer duduk beliau tibe2 ubah fikiran.

B : macam tak kenyang je makan kat sini Yang...
S : dah 2 nak makan kat ne b?
B : emm... kite g makan kat I0I nak tak?
S : la... katner plak 2?
B : ala dekat dengan hospital 2 je.
S : ow... ikut b la. p sayang nak cakap sket ley x?
B : pe die yang?
S : G.A.T.A.L! he3x. cakapla awal2 tadi nak g tempat len. ei b ni...

geram aiiii tau!
so biler da sampai kat tempat aku cam blur2 je.
owh...
rupenye aper yang aku imagine tak same ngan aper yang ader kat depan mata aku.
hospital yang aku bayangkan rupenya hospital lama.
patutla aku cam compius je mase beliau drivetrough 2.
hu3x.
dan aku membayangkan kiteorang akan berbuka kat sebuah rest0ran yang besar
or
tempat yang lapang & terbuka
&
ramai sangat2 orang.
rupenya sangat2la berbeza.
memang banyak kedai makan.
p jaraknya sangatla jauh.
tak ramai orang pun.

da nak masuk waktu berbuke kite0rang masih agi terhegeh2 carik tempat makan.
finally beliau stop kat 1 restoran ni.
menarik gakla.
kiteorang pilih tempat yang agak terbuka.
menghirup udara segar & menikmati angin sepoi2 bahasa.
sib bek tak ujan.
lau tak kieorang angkut pinggan masuk lam keta.
uhuk3x

mase kiteorang sampai, dieorang nga serve makanan.
so kite0rang yang da lambat ni kenala tunggu geleran.
tungu punya tunggu.
sampaila waktu berbuka.
jangan kate air, pelawa berbuka pun takder.
huh!
kejam sungguh!
puasla aku uat muke comel.
dieorang sume uat derk je.
taula korang nga sibuk.
ne lagi nak berbuka.
ne lagi nak serve customer.
p cianla kat kiteorang yang berpose jugak ni.
kiteorang nak berbuka oit!
kejam!
kejam!
kejam!

aderla dkt 10 -15 min kiteorang tunggu dieorang servekan makanan.
yang cepat sampai cume chicken steak.
kiteorang nak num oit!
hu3x
so nak nyedapkan ati, aku pura2 amik gambar.
uat2 luper yang aku tak bangun sahur.
beliau pun uat2 luper yang beliau baru je elok.
eihhhh...
cam biase menu aku
tom yam + nasi separuh.
beliau plak order chicken steak.
wah owang putih jer kan.
biler beliau ase je tomyam yang aku pesan terus beliau ubah fikiran.
nak mam nasik dulu.
bantai...
janji beliau mam.
pas je berbuke, kiteorang gerak ke Giant.
nak beli barang dapor sket.
mak aiiii pesan da...
oleh kerana mak aiii telah mengizinkan aiii g berbuka dengan beliau so kenala aiii banjer mak aiii barang dapor.
kopak jugak r.
p da tanggungjawab kan...
hu3x
aperpun im s0 happy dapat berbuke pose ngan beliau.
lau dapat berbuka ramai2 pun best gak ni kan.
berbuka 1 family.
wahh...
sila2la pertimbangkan ea.
he3x.

p/s : maap mak & ayahanda terbawak anakanda lewat balik. he3x

No comments:

++Jom Kita Tukar Link!++