My Nuffy

Monday, August 3, 2009

.:Pr0GrAm SuAiKeNaL:.

.:Majlis Penutup Program SuaiKenal:.
st0ry

bermula jumaat yang lepas, aku telah menjalani satu program yang dinamakan program suaikenal peringkat kebangsaan kali kedua di rumah tok mak beliau. ini bukan program sambut menantu ye! harap maklum... ;-p
kebetulan tok mak uat kenduri arwah & ucu tempah muffin kat aku so kesimpulannya mestila aku kena datang kan???!!! program yang sepatutnya berlangsung 2 hari 1 malam dah jadi 3 hari 2 malam plak. beliau pun nampaknye bertahan lama duduk di kampung beliau.
kebetulan hari yang aku datang, bekalan air terputus pulak... so aku, beliau serta seisi keluarga terpaksala pergi bersiram kat umah makcik beliau. 1st day kat area2 umah tok mak jugak. 2nd day kena g umah makcik die kat taman Yayasan. nasib bek aku teragak nak bawak baju lebey coz kununnye aku nak tido kl je nanti.
alhamdulillah, semuanya berjalan dengan lancar walaupun aku masih di ambang2 sore gitu. aku harap setiap kelemahan & kekurangan aku dalam majlis 2 aku harap aku dapat memperbaikinya lagi contohnya, dari segi budi bahasa time jemput orang makan sekali... jawab soklan dengan cara yang lebey sopan santun & mesra alam. harap2 ley lulus dengan cemerlang. aku siap rasuah makcik beliau dengan resepi muffin lagi 2! hik3x.
harapan untuk program seterusnya semoga aku tak lagi kekok dengan keluarga beliau terutamanya ayahanda yang aku dok ngadap tiap2 ari serta hubungan ini akan terjalin mesra & berkekalan hingga ke akhir hayat. ~amin~
pics kat bawah ni plak mase kiteorang kat Giant Nilai. aku telahpun memujuk beliau untuk menemani aku untuk menjemput mak kat sane. My beloved sista yang suh amik mak kat sane coz nak jalan nak masuk kl jam teruk. so my beloved sista & kids sume da jumperla beliau ni. yang peliknya my beloved sister ni murah ati betul belanja kiteorang lunch padahal die selalu akan berkata 'biler nak banjer ni dik?' huk3x.
kiteorang sempat uat fish terapi kat situ. rm5 untuk 10 minit. tak pasal2 beliau kene lepuk kat aku bab aku nga tahan geli. hu3x. agak sedey gak biler dapat tau ena nangis nak nek keta aku balik 2 coz die ingat aku nak balik kl sx dengan die. ni yang aku lemah ni... lame tak jumper memang windu giler kat anak aku yang sorang ni. lau da jumper manjang nak berkepit je. hope hujung minggu ni dapatla spend time dengan die.
ondaway balik, kiteorang singgah plak kat kampung mak coz nak amik penganan cair. sume cam surprise gakla tengok aku bawak someone. hujung minggu ni beliau plak akan menjalani program suaikenal pihak aku. bersiap sedialah! hik3x






No comments:

++Jom Kita Tukar Link!++