My Nuffy

Friday, August 28, 2009

.:"Sungguh Aku Cinta Padamu":.

Bermula di pantai itu kita bertemu
aku sekadar melihatmu dari jauh
berharap kau akan menoleh kepadaku
walaupun seketika
mungkinkah ini cinta pandang pertama?
saat berita kehadiranmu kuterima
hatiku seakan terpanggil
mengimbas kembali kenangan itu.
mungkinkah takdir Tuhan menyebelahi kita?
hampir setiap hari aku diasak angan - angan indah bersamamu
usikan demi usikan mula menjentik naluri
senyumanmu seakan membuai perasaanku
namun aku hanya mampu mencuri - curi pandang
hanya debaran yang terasa setiapkali bertentangan...
mungkinkah dua hati bakal bersatu akhirnya?
setelah sekian lamanya memendam rasa
salam perkenalan kau hulurkan dengan mesra
lantas kusambut tanpa curiga
futsal jadi saksi
hatiku semakin pasti
mungkinkah doaku akan termakbul jua?
dugaan datang tanpa amaran
meredamkan sebuah perasaan
sungguh - sungguh jua kau meyakinkan
cinta yang hadir bukan mainan
doa & tangis jadi peneman
sungguh aku pasrah apa adanya.
mungkin kita pernah mengecewakan & dikecewakan
mungkin jua kita pernah melukakan & merasa terluka
anggaplah ia sebagai pengalaman yang berharga
yang dulu kita jadikan pedoman
yang pahit kita jadikan sempadan
yang manis kita simpan jadi kenangan
yang akan datang kita tempuhi dengan tenang.
cinta tak perlukan alasan
cintai dengan keikhlasan

sepanjang hayat inginku bersamamu
tanpa rasa sedikitpun ragu
kuharap kau juga begitu
pada dunia ingin kunyatakan selalu
'SUNGGUH AKU CINTA PADAMU'


p/s : puisi buat abi sayang sempena hari ulang tahun yang ke 21. Luv u so much b sayang.

No comments:

++Jom Kita Tukar Link!++