My Nuffy

Friday, March 26, 2010

Alhamdulillah kalau dah rezeki tak ke mana...

Dah lama dah nak buat entry khas untuk Encik Abi pasal "sate Gemas"nya tu tapi asik terlupa je... tambahan pulak malas nak cucuk punat telepon tu kat pc. Kejap bawak wayarnya... Kejap kang dah lupa balik.... So ada masa setengah jap sebelum balik ni aku buatla ek entry pasal "sate Gemas" encik Abi saya ni ek.

Terlebih dahulu saya... - wah budget nak bagi ucapan ke hapa... Hehe.

Alhamdulillah lepas kegagalan yang pertama dulu, Encik Abi tak langsung putus asa... Tambahan pulak aku sentiasa memberikan dorongan serta galakan pada beliau (mestilah kan... Dah nama pun husband and wife to be ye dak?) Sapa lagi nak bagi sokongan kalau tak wife to be sendiri kan? bertuah x? bertuah x? bling bling...! Kenyit - kenyit mate 44x.
- ni nama dia angkat kain masuk bakul sendiri! Hahaha...

Alhamdulillah jugak mak mentua and pak mentua aku yang sporting and seportive sentiasa memberikan kepercayaan kepada kiteorang berdua untuk mengusahakan "sate Gemas" ni.

Thanx to both my mother and father in law... :-)

So tiap - tiap malam jugaklah aku kena Ikut encik abi pegi meniaga... Lagipun aku ada jual topup sekali. Alhamdulillah sambutannya agak menggalakkan - tu yang buat encik abi tambah semangat nak meniaga tu.
Minggu depan mungkin kiteorang akan menambah lagi jualan yang lain pulak macam jagung cawan, sate goreng or sate goreng pulak. Tadi pun member - member opis aku ada oder sate 50 cucuk tapi aku tambahkan lagi 15 cucuk sebab aku takut tak cukup nanti tambahan pulak kalau Encik Bos and Encik Acibana turun. haha.... Ampon bos....:-)

Kalau encik abi dapat kerja kat maybank or majlis daerah segamat nanti ke kenalah aku bawak sendiri sate tu ke gerai tapi yang penting encik abi akan tetap turun padang jugak nanti. lagipun ini memang idea and perniagaan dia.

cuma pesanan aku untuk encik abi, rezeki tu ada di mana - mana. kalau hari ni kite tak jadi bukak kedai, mungkin esok rezeki kite kat tempat lain pulak. Yang penting yakin and usaha. jangan putus asa... Aku tak pernah pandang rendah atau rasa rendah diri punya tunang seperti Encik Abi. Bangga lagi ada... Sebabnya dia jenis yang takkan berhenti berusaha untuk capai target dia.

Tak kisahla apa orang nak kata pasal dia. Mungkin terlalu sengkat untuk aku kenal hati budi dia tapi itu bukan bermakna tak yakin pada dia. bak kata pepatah... kalau dah jodoh takkan ke mana kan... macam tu jugaklah rezeki... kalau dah Allah tetapkan itu rezeki kita, InsyaAllah....

Oklah, I nak balik dululah ye. Hari ni I tak ikut Encik Abi meniaga sebab nak ciapkan assignment and cupcake kak erna. InsyaAllah itu salah satu cabang rezeki kami jugak walaupun aku taklah sepandai mana pun bab - bab memasak ni.

So ada sesapa lagi yang nak buat tempahan?

Lihat sajalah aksi Encik Abi yang baru nak belajar potong timun.
Lemah gemalai siot...
hehe...
jangan marah tau abi...

Ni baru nak belajar - belajar bakar sate
Abi boleh buat sebenarnya...
Cuma Pak uDe je yang tak caya kat abi...
Cian abi tak dapat tunjuk skill...

Percubaan Encik Abi bakar sate
Insyaallah bakal bukak cawangan pulak lepas ni ek!

ha ni yang nak tunjuk sikit ni...
mak mentua aku siap bekalkan lagi kuih untuk aku...
takut bena dia aku tak makan lagi...
Mekacih Mak!

~The End~

No comments:

++Jom Kita Tukar Link!++