My Nuffy

Sunday, March 21, 2010

Layan Jiwang....

Dah lama tak berjiwang - jiwang and berpuisi sakan ni... Lagu sentap seperti "terakhir" and "dinda" dari Mahkota Band memang meruntun - runtun jiwa aku rasanya nak berkarya. Wah berkaryalah sangat aku ni ek! Speaking pun berterabur lagi de...

JUmaat, aku try buat cupcake untuk birthday aQish tapi tak menjadi... Lagilah kecewa.... Padahal resepi tu resepi yang sama pernah aku buat dulu... Ok je pun... Siap bagi kat mak mentua and tok mak lagi de. Alih - alih ni tak menjadi pulak die. Terlebih pukul ker? Cik Kiah cakap cake aku terlebih gula... Ntahla... Tapi takpe... malam ni aku nak try lagi. Esok boleh bawak pegi opis... :-)

Confirm kena kutuk kaw - kaw punya lepas ni! 

Anyway Happy Birthday AQishhhhhhhh!!!!!!!!

Tadi masa bawak Cik Kiah beli barang dapur kat Giant baru aku teringat resepi kuah rojak yang aku cilok dari internet dulu. Macam senang tapi entahla.... Malam nanti nak trylah! Esok boleh beli buah kat pekan and makan ramai - ramai macam selalu. InsyaAllah ada rezeki nak buat bisnes makanan kecil - kecilan pulak lepas ni. Aku yakin rezeki ada di mana - mana. Aku jugak harap apa yang berlaku sebelum ni takkan mematahkan semangat aku dan Encik Abi untuk terus mencari rezeki yang halal.

Apa - apa pun kite layan jiwang dulu ye! Nilah antara koleksi karya - karya mentah aku dulu... Saje nak bagi imbau nostalgia zaman - zaman muda remaja dululah kan... Zaman jiwang tulis sajak - sajak cinta. Wakaka.... Layanla hea....

Pernah dulu aku berpikir tuk sendiri
menjalani hidup ini apa adanya
setelah hati terhiris penuh luka
Bukan tak pernah ada yang menyayangi
cuma hati ini masih belum terbuka
serik dilukai dan dikhianati
hanya setelah kehadiranmu dalam hidupku
merubah segalanya
kau mengisi ruangan di hatiku
setelah lamanya mengharapkan
akan ada insan yang bisa menyayangiku
meski ada yang menghalang
cinta ini masih utuh
meski diduga
aku tetap yakin pada jodoh kita
Kini mahligai impian kita makin hampir menjelma...
doaku agar kita kan melayari bahtera cinta kita
tanpa ragu dan curiga
kasihku kan tetap setia
harapku kau jua begitu...


dedicated to Encik Abi tersayang


Love,

Puan sayang....

p/s : teringat masa lepak - lepak kat Siang Malam dulu... makan rojak buahnya.... Kaw2... Rindunya.....

No comments:

++Jom Kita Tukar Link!++