My Nuffy

Sunday, March 28, 2010

Belajar vs Berhenti

Ni keputusan paling berat aku nak buat....
Sama ada nak teruskan belajar atau berhenti sahaja....
Untuk makluman...
aku sekarang membuat PJJ di OUM Seremban....
Insyaallah bakal tamat pengajian pada tahun hadapan....
Masalahnya sekarang aku dalam dilema sangat - sangat ni....
aku tak pasti sama ada aku dapat meneruskan pengajian untuk semester yang akan datang atau tidak....
atas sebab - sebab tertentu terutamanya dari segi kewangan....
Ok! aku bukan nak minta sedekah kat sini ye!
Untuk semester depan, yuran pengajian yang aku kena bayar adalah sebanyak RM1000+++
Sedangkan separuh gaji aku adalah untuk membayar hutang peribadi
separuh lagi untuk bayar kereta...
sangat - sangat sakit sekarang ni....
Patutkah aku meminta nasihat daripada AKPK?
masalah yang kedua,
sejak aku terlibat dengan perniagaan kecil - kecilan ini aku kurang masa untuk membuat tugasan dan ulangkaji pelajaran...
bayangkanlah 8.00 am - 5.00 am aku ada di pejabat.
balik kerja terus bukak gerai....
sampailah pukul 12.00 pm baru sampai rumah....
cuma hari selasa sahaja cuti
balik penat terus tidur...
esoknya macam tu jugak...
So mana masa aku nak belajar?
Nak tarik diri berniaga atau belajar?

Sesungguhnya PJJ bukanlah sesuatu yang senang seperti yang pernah aku bayangkan....
tanpa pengurusan masa yang betul and sesuai...
inilah yang terjadi....
aku mengharapkan pandangan serta sokongan uolls dalam hal ni....
sekian terima kasih....

No comments:

++Jom Kita Tukar Link!++