My Nuffy

Tuesday, March 9, 2010

Jangan Tegur





Hari ni aku balik awal. Encik Abi sangat bz menguruskan perniagaan kecil - kecilannya sekarang ni so better aku tak kacau die buat sementara waktu ni. Semalam pun aku temankan dia beli barang - barang jualannya. Almost RM50.00 jugaklah berabes.

Hopefully dia takkan putus asa. Majlis kiteorang tak lama je lagi tapi masih banyak yang kekurangan. My sister da confem nak sponsor bunga telur and doorgift. Yang lain - lain masih dalam perbincangan. So sape - sape nak sponsor aku lepas ni bolehla email kat aku no... Tapi make sure korang tak ada kepentingan pada aku ok! Hehehe...

Balik tadi ingatkan Cik Kiah ada... rupanya dia pegi balai raya. Balik - balik saja Cik Kiah terus bukak cerita pasal ada kematian kat tempat kiteorang ni tadi. Yang meninggal tu husband kepada seorang kakak ni. Weoll memang kenallah kakak ni coz mak die ada kedai runcit. Walaupun tak rapat tapi sejak dulu aku ada jugak mengikut perkembangan kakak ni.

Arwah husband dia ni merupakan second hubby dia. Yang first tinggalkan dia masa dia sedang sarat mengandung. Lelaki tu nampak baik sangat tapi rupanya hampeh. Lamalah jugak kakak ni menjanda sebelum die kahwin pulak dengan arwah suami dia ni. Masa tu anak dia dah besar jugaklah. Arwah ni pulak sayang sangat kat anak tiri dia tu. Sampaikan kalau orang yang tak kenal mesti ingat tu anak kandung dia. Lama jugaklah baru kakak tu mengandung lagi sekali. Tapi aku tengok arwah still layan anak tiri dia tu dengan baik.

Cerita versi Cik Kiah kata arwah ni baru balik daripada hospital sebab tengok anak dia yang sakit. Alih - alih dia pulak yang masuk hospital... Daripada cerita Cik Kiah lagi, arwah ni orang jumpa kat tepi jalan terbengkok je... So orang tu bawaklah pegi hospital tapi Allah lebih sayangkan dia... Kesian sangat.... Terbayang - bayang rasanya...

kenapa orang yang baik - baik ni cepat sangat pergi...

Betullah kata cik Kiah... Akan ada kematian dalam masa terdekat ni...

Ahad lepasla... Masa tengah lepak - lepak tengok tv lepas balik dari Kampung, burung kematian tu berbunyi lagi... Galak sangat... Kuat pulak tu... Bunyinya agak menyeramkanla jugak coz masa tu dah senja dah. Aku ni punyalah sengalnya bantai dok tegur benda tu. Aku tanya cik Kiah apa benda tu. Dan - dan kena marah kat Cik Kiah!

Dah tu malamnya tak pasal - pasal aku mengigau! Mengigau benda tu kacau aku. Puaslah aku baca macam - macam tapi tak jugak benda tu pegi. Aku rasa macam aku baca ayat kursi tapi mulut aku jadi berat sangat... Sepatah haran pun tak keluar ayat yang aku try baca tu. Hawau!

Menyesal aku tegur benda tu! kesimpulannya, kalau nampak atau dengar something yang luar biasa... Tak usahla gatal - gatal nak tegur. Kang tak pasal - pasal mengigau macam aku. Senyap saja sudah... paling penting siap sedia awal - awal contohnya sentiasa siap sedia dengan al Quran kecik ke... Doa - doa menghalau setan iblis ni atau apa - apa jelah yang korang rasa penting.

Tapi yang paling penting korang kena ingat! Lagi korang takut.... lagi benda tu suka datang kat kau! Macam aku sekarang ni....Huhuhu....

Al Fatihah buat arwah....


No comments:

++Jom Kita Tukar Link!++