My Nuffy

Tuesday, May 4, 2010

Asmaradana vs Adamaya


vs


ehsan dari encik google


Inilah antara drama - drama yang tengah hot kat tv3 sekarang ni. Asmaradana and Adamaya.... Rasanya tak payah kot aku nak bagi sinopsis drama ni lagi coz korang mesti lagi expert bab bab drama hangat ni kan!

Secara jujurnya aku sangat mengkagumi kecantikan semulajadi Tiz Zaqyah. Well bukan lelaki je yang terpikat dengan kecantikan dia ni taw! Aku sendiri pun teruja setiapkali tengok dia ni berlakon or kat dalam magazine. So sebab tulah kalau boleh aku taknak miss tengok drama Asmaradana ni tapi apakan daya.... mata ni bagaikan digam - gam bila dah sampai masa nak tengok cite tu. Hopefully cite tu akan diulang semula nanti.

Apapun kedua - dua drama ni memang best giler! Kalau Asmaradana ni nampak macam complicated sikit, Adamaya ni pulak lebih rileks jalan ceritanya.

Ada jugaklah member - member aku yang komen, cerita adamaya tu macam menggalakkan perpecahan rumahtangga je and bagi idea pada orang untuk buat benda tak baik macam tu. Ramai jugaklah yang tak suka watak Dani (faizal) dalam cerita Adamaya tu yang sibuk tak habis - habis nak kacau rumahtangga orang. Macam tu jugak watak Amran (Shaheizy Sam) dalam drama asmaradana tu. Sanggup bunuh orang and tak habis - habis nak kacau rumahtangga orang walaupun dah kawen.

Hmmm.... Bagi aku pulak, cerita adamaya tu bukanlah nak menggalakkan lagi perpecahan rumahtangga kat negara kita ni terutamanya orang melayu kita sendiri. Bukanlah jugak nak mengaibkan atau mendedahkan kelemahan kita. Masalahnya tulah yang banyak berlaku sekarang ni dan drama tu hanya nak menggambarkan apa yang sedang banyak berlaku sekarang ni.

Bagi aku tak salah pun kan... Sebabnya kutuk -kutuk pun kita masih lagi tengok citer tu. Even aku sendiri pun kadang - kadang hangin jugak tengok watak dalam drama tu. Bodoh bangang semua keluar... Sampaikan kadang - kadang aku pulak yang ter'emo' dengan encik abi gara - gara drama faberet aku tu. Tu yang selalu kena 'basuh' tu... hehe....

Tapi tulah, masing - masing dengan pendapat masing - masing. Ada yang suka, ada yang tak suka. Cuma pada aku, mana yang patut tu kita ambiklah sebagai pengajaran. Mungkin hari ni kita bahagia dengan pasangan masing -masing. Esok lusa siapa tahu? Mungkin jugak kita tak mengalami macam apa yang berlaku dalam drama tu secara realistik and kehidupan rumahtangga kita sentiasa baik so kita tak suka nak tengok cerita - cerita macam tu. Mungkin.......

p/s : jangan pulak lepas ni buat cerita pasal buang anak, korang pegi salahkan cerita tu menggalakkan orang nak buang anak pulak.... Padahal benda tu dah banyak berlaku dah pun.... huhu....

Sekian, Wassalam......

No comments:

++Jom Kita Tukar Link!++