My Nuffy

Monday, May 24, 2010

Blueberry Chocolate Brownies Cheese Cake


Ini adalah percubaan kedua aku untuk buat cheesecake. Encik abi buat permintaan sikit supaya tambahkan coklat dalam cheesecake tu so aku pun dapat 1 idea. Memandangkan hari tu aku belajar buat chocolate cheese brownies cupcake, so amik resepi brownies tu mixkan dengan resepi Japanese Cotton cheesecake yang aku amik dari internet. Tu yang jadi cenggitu tu...

Cheesecake tu sepatutnya lembut and gebu tapi aku lambat nak masukkan kat dalam oven sebab nak buat adunan brownies tu pulak.

Tapi alhamdulillah kek tu menjadi jugak...... :-)

My officemate nak tempah kek tapi tak taula jadi ke tidak. By the way, aku ingat nak bagi cupcake or cheesecake as a wedding present untuk sepupu and jiran aku yang akan melangsungkan perkahwinan pada 29 Mei and 5 Jun ni nanti.

Disamping tu kiranya aku dalam proses nak promotela ni kek yang aku buat ni kan.... Even sebenarnya aku baru nak belajar - belajar... hehe.

So petang ni balik nak kena buat cotton cheese cake untuk dijadikan sample. InsyaAllah, ada rezeki akan kulebarkan sayap ke seluruh kawasan sekitar Gemas ni.... Chayukkkkk!




No comments:

++Jom Kita Tukar Link!++