My Nuffy

Monday, May 24, 2010

Terima Kasih Abi...



Semalam lepas frust sebab tiket keretapi dah habis, encik abi tiba - tiba datang mood nak masak. Macam tak percaya pun ada.... kebetulan pagi tu aku ajak dia pegi kedai yang jual bahan buat kek kat pekan tu. Sebagai tulang belakang beliau, aku kenalah sokong apa yang beliau nak buat kan! Tambahan pulak soal masak memasak ni yang memang bukan minat beliau.

So lepas beli bahan - bahannya, petang baru operasi bermula sebab tengahari tu dah kenyang makan nasi. Semua memang beliau yang buat sendiri. Aku cuma tolong tengok je sebab aku pulak sibuk buat cheesecake.

Kadang - kadang ada jugaklah aku tegur mana yang tak betul tapi selebihnya ku biarkan je dia buat. Saja aku tak membebel bila dia buat tak betul sebab aku tak nak dia giveup pulak nanti. Lagipun kat Kluang nanti boleh dia praktiskan. Tak adalah mengadu kelaparan or makan nasi goreng masin lagi. Cian abi...... :-)

Walaupun ambil masa sikit tapi akhirnya....... berjaya jugak encik abi aku tu masak burger tanpa bantuan aku. Kiranya dah bolehla diharap. Lepas ni nak ajar encik abi masak nasi pulak. pastu masak lauk pauk yang simple.... and macam - macam lagilah... :-)

Apapun.... terima kasih abi sebab masakkan burger untuk sayang, mak and along.... Sedap sangat.....  series! :-)




No comments:

++Jom Kita Tukar Link!++