My Nuffy

Sunday, May 30, 2010

Teman Baru

Petang semalam panas giler - giler ko.... mak aku ajak pegi beli stand untuk balang ikan dia yang baru coz yang lama dah merepui. Tunggu masa nak rebah menyembah bumi je tu.
So macam biasalah encik abi kenalah ikut sekali coz aku memang tak boleh kalau dia xde sekali. Wah statement tak hengat.
So kedai 1st yang kiteorang pegi ialah kedai jual burung! Sebab mak aku sibuk nak beli burung puyuh untuk dikawenkan dengan puyuh jantan kat rumahi  tu. Awal - awal lagi aku dah sound, jangan beli dulu takut burung tu mati lemas kat dalam kereta nanti bila kiteorang pegi makan.... Takmo dengar.....
Then pegi kedai astro..... Dia nak masukkan astro sebab siaran kat rumah ni macam hampeh! Mula - mula tu encik abi je yang pegi sorang.... Dia tanya je dulu. Lepas tu gerak pegi beli stand akuarium pulak kat area econsave. Masuk je kedai tu aku terus je meluru ke belakang. Macam biasalah nak tengok kucing Parsi! Besar giler siot! And ofcozla mahal nak mampus.
Hmmmm..... tapi boleh pandang jelah kan.... Encik abi tak bagi aku bela menatang - menatang tu lagi dah sebab asik mati je..... Huhu..... Salah aku ke????? Lagipun katanya, aku tak pandai and tak ada masa pun nak jaga nanti.... Okler.........
Then kat area belah depan kedai tu ada balang hamster tau. Entah macam mana kan, kiteorang teruja pulak tengok menatang tu. Aku mulalah merengek - rengek nak menatang tu. Encik abi pujuk, katanya nanti dia balik dari Kluang dia belikan tapi mak aku yang terlebih excited offer nak belikan dulu. Then macam biasalah kenalah bayar balik kan....
Hmmmmm so apa lagi, aku and encik abi pun on jelah.... And encik abi abi janji nak belikan pasangannya nanti. Hehe..... Seronoknya........
So pilih punya pilih.... akhirnya kiteorang sepakat nak amik yang sekor ni........


So tiny - tiny..... Macam tikus yang mak dapat dalam perangkap hari tu.... Eiiii.....
Mula - mula cam geli - geli jugaklah nak pegang tapi then dah lama - lama barulah ok. Even kiteorang taktau dia ni jantan ke betina coz dia kan kecik lagi.... TApi encik abi dah siap - siap bagi nama kat dia ni.... Nak tau nama apa?

M.I.L.A!

Adoi..... Tawla dia peminat mila, sampaikan hamster pun dia nak bubuh nama mila jugak tu..... Buatnya hamster tu jantan? Tak ke haru..... Dah jadi kecelaruan jantina dah menatang tu...... Hik3x.

Tapi takpe..... asalkan dia bahagia sudah....


See! Kusyuk je encik abi tengok mila..... :-)

p/s: niat hati nak pegi jalan - jalan lagi tapi terbantut bab burung puyuh mak aku mati kepanasan dalam keta! Huhu....... HAmpeh tul puyuh tu!


No comments:

++Jom Kita Tukar Link!++