My Nuffy

Thursday, May 27, 2010

Penyakit apakah ini?

ehsan dari encik google

Jangan disoalkan mengapa aku menulis begini
Salahkah aku meluahkan apa yang aku rasa?

Dari mana puncanya hilang percaya?
Dari mana puncanya datang curiga?

Adakah ianya kerana kata - kata?
Adakah datangnya dari hati yang pernah terluka?

Di mana nilai setia?
Di mana letaknya kepercayaan?

Adakah masih menyinta bila tiada percaya?
Adakah masih setia bila datang curiga?

sumpah di bibir atau di kertas?
yang mana curiga?
yang mana percaya?

Yang mana akan dimakan sumpah?
Yang mana akan jatuh terngadah?

Jika benar sumpah diucap
maka salahlah kata yang menuduh


p/s: sejak aku rasa tertipu dengan 'someone' agak sukar untuk aku mempercayai seseorang. Hatta kawan baik aku sendiri. Hatta orang kesayangan aku sendiri. Agak sukar untuk aku mengikis stigma tu kerana aku sangat - sangat trauma.



No comments:

++Jom Kita Tukar Link!++