My Nuffy

Thursday, December 10, 2009

Aku Demam Dapat Cokelat... Korang Demam Dapat Ape?

Bestnya dapat berehat puas - puas kat rumah hari ni. Puas ker? Hu3x. Bolehlah... Daripada aku tertidur lepas makan ubat selsema  kat ofis semalam kan. So hari ni kalau lalok pun kat rumah je. Actually since Ahad lepas lagi aku dah start tak sihat (tak boleh kata demam sebab MA tu kata suhu badan aku normal je. Nice Stupid Playground betul!). Ingatkan lepas makan ubat dah ok dah so semalam aku pegi jugak kerja macam biasa. Kat ofis pun tak ramai orang semalam so tu yang syok tidur sampai petang tu. Nasib baiklah sebelum tu aku dah siapkan kerja apa yang patut dulu so takderlah rasa bersalah sangat. Aha3x. Kebetulan pulak cc aku cuti... apalagi... Tidur Time! hehe.

Yang tak syoknya lepas bangun dari tidur... aku memang mamai giler. Orang tanya pun aku boleh buat bodoh jerk. Orang buat lawak pun aku tak boleh nak gelak. Blur je aku tengok dieorang. Sriesly aku memang tak larat. Aku rasa lemah - lemah satu badan. (tulah yang paling aku tak suka biler makan ubat selsema). Kebetulan pulak masa tu MAC dah selesai exam so dia pun ajak aku pegi kelinik lembab tu. Ikutkan hati memang aku tak nak pegi pun kelinik tu tapi dia kata nak tanya pasal xray... tu yang pegi jugak tu. Tambahan pulak dah aku lembik tak larat... Ikut jerlah mana orang bawak pun.

Petang - petang gitu memang orang kurang dah so kuranglah sikit tekanan menunggu tu. Kononnyalah kan... Tapi aku tetap sakit hati. Sebab apa? Dah selesai check semua... aku dengan muka kesian cubalah mengusha kalau - kalau dapat mc sekurang - kurangnya untuk esoknya which mean hari ni lah kan... Kau tau apa jawab dia?

"Maaflah dik... petang - petang gini kita tak keluarkan mc dah. Kalau nak mc kena datang pagi - pagi lagi. Kenapa tak datang pagi tadi?"

"what?" dalam hati je.

"Pagi tadi saya tak larat. Tak ada orang nak bawak saya datang sini." jawab aku bengang.

Lepas ambik slip ubat aku terus blah dengan perasaan yang sangat sensitif. Dalam keadaan macam tu ofcozlah emosi aku jadi tak stabil. Kalau aku sihat freely kau makan maki hamun aku. Bodoh!

Aku tengok muka MAC lagi aku bengang. Tak ada inisiatif (betul ker aku eja ni?) langsung nak pujuk aku ker... nak bawak aku pegi kelinik lain ker... Boleh dia buat tak tahu je nyah. Aku senyap dia pun same senyap. Seolah - olah macam tak ada apa - apa yang berlaku. Sakitnya hati!

Balik dari kelinik dia nak singgah makan tapi aku taknak. Hati aku tengah sakit... Rasa nak meletup pun ada. Tak senang nak makan - makan. Masa nak balik, aku tak pandang dia langsung sebab hati aku makin panas tengok dia berdiri macam tunggul kayu mati. Langsung tak ada perasaan. Tak pujuk... Tak bercakap sepatah haram... Bencinya!

Sepanjang jalan aku menangis... But still hopping he will sms me... Langsung tak ada...

Sampai kat rumah aku terus tertidur balik lepas makan sebijik lagi ubat selsema tu. Lama jugaklah aku tertidur sebelum MAC call tapi aku tak ada hati nak jawab. Aku kecik hati dengan sikap dia. Tak prihatin langsung. Boleh mati beragan aku dibuatnya. Sumpah lainkali kalau aku sakit aku takkan cakap dengan dia. Biarlah aku tanggung sendiri. Hidup sorang dulu tentulah pulak. Bila aku dah mengamuk - ngamuk... dah makan hati... barulah terhegeh - hegeh nak datang jenguk. Nak bawak pegi klinik... Tak Payah!

Aku kalau dah hangin satu badan sendiri mau hengatlah... Ape pun aku tak pedulik. Tambah pulak aku dah sakit cenggitu. Tambah buat aku hangin.... Dah datang tak reti - retilah pulak nak turun tu. Nak kena berjemput pulak ko? Nak kena bentang karpet merah dulu ko baru nak turun? Mengada - ngada! Aku boleh jer selamba datang umah dia masa dia sakit dulu? Tak ada pun rasa nak segan ke hape.

Sudahnya aku bangun... mandi... siap - siap terus keluar. Masuk je kereta MAC terus hulur cokelat cadbury... "Nak pujuklah tu" aku perli dia. Dia still buat muke blur dia tu... Sib baiklah aku tak sihat... Kalau tidak...

So moral of the story is...

Orang lelaki ni kebanyakannya sengal ya amat. Selagi kau tak cakap apa yang korang rasa... atau apa yang korang nak... Selagi itu dieorang akan buat derk je. Biler korang senyap je dengan harapan oarang lelaki ni akan bertanya atau ambik peduli, maka hati korang jugak yang akhirnya akan sakit balik. Dan satu lagi... Kalau korang sakit... tak payahla korang harapkan lelaki akan menatang korang macam minyak yang penuh. Mimpilah korang. Huhuhu...

P/s : abi jangan cube - cube nak delete entry ni ye! Tak suka jangan baca.

1 comment:

kamikaze501 said...

Ni marah betul ni!!!!. Ni saya nak buat pembetulan sikit yer, x semua lelaki macam tu... ade lelaki yg amik berat sampai perempuan naik rimas pun ade... ok, sorry menganggu..!!

++Jom Kita Tukar Link!++