My Nuffy

Wednesday, December 30, 2009

Ni Diet ke Haper ni?

Petang ni bos aku tak ada.... Dia pegi Melaka... tapi cc aku ada... Tak kisah... Sebab aku and the geng memang jenis tak makan saman punyo! Nak kuar pun suko - suko hati... Makan - makan kat pantry tak henti - henti. Pagi dalam pukul 8 lebey dengan sarapan paginya... pastu pukul 10 sarapan rasmi pulak... Pukul 1 kuar... kengkadang terlajak gak sampai pukul 2.30. Pastu sambung makan tengahari pukul 3. Pukul 4 minum petang lepas tu kalau takda customer, lepak depan tv sampai balik... (Ni keje ke tak keje ni? hu3x). Buat macam opis sendiri je kan? Haha... Tu belum kira masa untuk main game lagi... Tulis belog macam aku buat sekarang ni... Hikhik... ( ampun bos.... *_^)

Bunyi macam seronok je kan... Huhu... Itu masa lapang - lapang gitu. Masa tak lapang adalah masa aku jaga kaunter. nak bergerak ke toilet pun tak sempat. Itu belum kira kena maki hamun dengan customer lagi. Nak pegi musollah pun kene tunggu giliran. Makan pun macam tak ada selera je... Kenalah beli Kepsi untuk adakan balik selera tu. - alasan! Ahak3x... Owh citer pasal Kepsi ni... tadi tiba - tiba aku teragak nak makan kepsi. ( mentang - mentanglah kat Gemas dah ada Kepsi...Huhu). Padahal pukul 11 lebih tu aku dah melantak megi kari dengan budak - budak ni. ( p/s : budak lagi ke? Dah jadi mak - mak orang dah oiiiiii! haha...)

So bila aku dah boring main game tarzan tu, baru aku teringat yang aku kena bayar duit motor + duit deposit yang aku janji semalam. Alang -alang dah bosan tu... aku pun blah pegi pekan walaupun dah nak dekat 1.30 masa tu. Lepas settlekan semua... aku pun mengendeng - ngendenglah ke kepsi. Nasib baik tak ramai orang. Mula - mula dulu jer dieorang macam jakun sikit dengan kepsi ni termasuklah aku... Haha. Aku sms nurul tanya dia nak beli chezzy wedges tak tapi dia senyap jerk. Hah! tidolah tu... So aku belikan jer sekali sebab biasanya memang dia nak kirim benda alah tu. Dah ondaway balik baru dia kate nak... Heh.. Lambat! Hik3x

Sampai jer opis, terus ngapppp... tak tunggu - tunggu lagi dah. Lapaq... (osah hei... kuek makan!) Sos pulak abes.... huhuhu... langsung terbantut aku nak menikmati kepsi yang sedap hingga menjilat jari tu. Sudahnya aku sedekah je kat kengkawan aku... Sambil berborak tu tak sedar dah tinggal tulang jerk. Huk3x... korang ni... Aku pun sama... dah borak - borak and makan - makan... lupe yang aku cas hp kat atas meja kak jun. Sedar pun sebab dengar kak jun jerit hp aku berbunyi... ada 3 sms and call dari MAc... baru je nak call balik, dia dah call. Rupenya dia carik aku sampai ke pekan sebab aku tak balas - balas mesej dia. Huhuhu... Sowielah abi... sayang tak sengaja...

Tulah kesahnya... Kesah aku dan kepsi yang hingga menjilat jari kaki... Eeeiiiyek! Mood aku sekarang ni MAKAN MAKAN MAKAN. Tak ada yang lain selain makan. Biasalah dah hujung - hujung bulan ni. Camner nak diet? Sekarang ni petang dah start jogging balik taoi balik rumah melantak... Cik Kiah la... Pantang dia kalau aku balik aku tak makan! sebabnya aku kena teman dia makan! Huhu... MAc buat masa ni dia kata dia tak kesah dengan badan aku yang makin membulat tapi kalau jumpe tak sah kalau dia tak perli perut aku yang boncet tu... Huhu... Camner tah nak diet... Nak kurus... Jog pastu melantak sakan... Beli benda alah gerdel tu tak pakai pun... kejap jerk.. beli lotion tapi malas nak sapu... Camner?

p/s : muat ker baju yang aku tempah nanti ni? Huhuhu....

No comments:

++Jom Kita Tukar Link!++